Prevádzkovateľom je podnikateľský subjekt Dr. Róbert Šumichrast – SumiKor, so sídlom Šustekova 3621/4, 851 04 Bratislava-Petržalka, IČO 57 192 880, DIČ 104 312 7503, Telefonický kontakt +421 910 222 412, E-mail: objednavky@autickaren.sk.
• Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP") upravujú právne vzťahy založené na zmluve medzi prenajímateľom a prevádzkovateľom web stránky www.autickaren.sk (ďalej len „Prenajímateľ") a kupujúcim (ďalej len „Nájomca"), ktorej predmetom je prenájom tovaru na internetovej stránke www.autickaren.sk, ako elektronického obchodu Prenajímateľa (ďalej len „internetový obchod“).
• Zmluvný vzťah je uzatváraný formou Prenajímateľom potvrdenej záväznej objednávky vyplnenej a odoslanej z internetového obchodu Nájomcom a je základom zmluvného vzťahu, ktorého súčasťou sú tieto VOP.
• Predmetom prenájmu sú detské elektrické autíčka, detské atrakcie a doplnkové tovary určené pre deti v definovaných vekových a hmotnostných kategóriách, v dobrom technickom stave podľa aktuálnej ponuky a dostupnosti v internetovom obchode.
• Detské elektrické autíčka, prípadne iné elektrické atrakcie sú prenajímané vo funkčnom stave za jednu cenu vrátane inštalovanej vymeniteľnej alebo trvalo osadenej batérie, jednej nabíjačky a diaľkového ovládania, ak je súčasťou výbavy prenajímaného detského elektrického autíčka alebo atrakcie.
• Doplnkové tovary v prípade záujmu sú (napríklad náhradné batérie, nabíjačky a iné) objednané ako samostatné položky v objednávke.
• Predmet prenájmu si Nájomca vyberie v rezervačnom systéme z portfólia detských elektrických autíčok, detských atrakcií a doplnkového tovaru na internetovej stránke Prenajímateľa
• Následne potencionálny Nájomca vyplní všetky povinné polia vo formulári záväznej objednávky, ktoré obsahujú predovšetkým fakturačné údaje, miesto užívania predmetu nájmu.
• Nájomca objednaním tovaru od obchodníka súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a to zakliknutím políčka na konci objednávkového formulára so znením „Prečítal/a som si všeobecné obchodné podmienky a súhlasím s nimi“.
• Na základe vyplnenej adresy dodania a užívania predmetu prenájmu sa vyplní pole cena za dopravu.
• Prenájom je cielený na klientov v SR so vzdialenosťou dopravy do 50 km, pri väčších vzdialenostiach dopravy zo skladu v Šamoríne je Prenajímateľ objednávku oprávnený zamietnuť z dôvodu nedostatku personálnych kapacít.
• V prípade osobného odberu sa Nájomca a Prenajímateľ dohodnú na mieste odovzdania a prevzatia predmetu nájmu. V tomto prípade sa náklady za dopravu neúčtujú.
• Následne po kontrole všetkých vyplnených údajov potencionálny Nájomca odošle záväznú objednávku potvrdením na konci formulára
• Po doručení záväznej objednávky Prenajímateľ objednávku skontroluje, preverí dostupnosť predmetu nájmu, prevádzkových kapacít, prípadne iných obmedzení. Na základe preverenia Prenajímateľ odošle potencionálnemu Nájomcovi potvrdenie objednávky a výzvu na úhradu ceny prenájmu v zmysle objednávky. V prípade zistenia obmedzení tieto konzultuje s potencionálnym Nájomcom (prednostne telefonicky, prípadne emailom). Tento proces schvaľovania sa vybavuje bezodkladne, najneskôr do 24 hodín.
• Zmluvný vzťah/prenájom vzniká doručením Nájomcovi potvrdenej záväznej objednávky Prenajímateľom.
• Odovzdať predmet nájmu Nájomcovi vo vopred dohodnutom čase a na dohodnutom mieste odovzdania predmetu prenájmu definovanom v objednávke, alebo podľa dohody.
• Odovzdať Nájomcovi predmet nájmu v neporušenom stave čistý a bez vád, ktoré by znemožnili plnohodnotné užívanie predmetu nájmu, urobiť o tom záznam do „Protokolu o prevzatí/vrátení“.
• Oboznámiť nájomcu s bezpečnostnými pravidlami, zaškoliť nájomcu do obsluhy predmetu nájmu a urobiť o tom záznam do „Protokolu o prevzatí/vrátení“.
• Spísať kompletný záznam o odovzdaní predmetu nájmu do „Protokolu o prevzatí/vrátení“ a odovzdať predmet nájmu Nájomcovi až po vzájomnom podpise protokolu.
• Prevziať predmet nájmu v dohodnutom čase a o stave predmetu nájmu urobiť záznam do „Protokolu o prevzatí/vrátení“.
• V prípade zistenia vád na predmete nájmu, vzniknuté počas prenájmu Nájomcom, urobiť o tom záznam do „Protokolu o prevzatí/vrátení“, vyčísliť vzniknutú škodu.
• Kompletný záznam o prevzatí predmetu nájmu „Protokol o prevzatí/vrátení“ vzájomne podpísať.
• Používať Predmetu nájmu výhradne na určený účel a dodržiavať všetky definované obmedzenia týkajúce sa veku a maximálnej nosnosti.
• Dodržiavať všetky bezpečnostné pokyny definované v týchto VOP a postupy a pravidlá v súlade s manuálom, doručený Nájomcovi e-mailom alebo vytlačený pred prevzatím predmetu nájmu do užívania.
• Zabezpečiť dohľad nad prevádzkou plnoletou a spôsobilou osobou, ak dohľad nevykonáva Nájomca osobne, zaškoliť osobu vykonávajúcu dohľad nad prevádzkou predmetu nájmu s pravidlami a bezpečnostnými opatreniami minimálne v rozsahu definovanom v týchto VOP.
• Nahradiť škodu spôsobenú nesprávnym užívaním predmetu nájmu.
• Vrátiť/odovzdať predmet nájmu v dohodnutom čase, stave na vopred dohodnutom mieste spravidla v mieste užívania predmetu nájmu.
• Riadiť sa návodom na požívanie predmetu nájmu a inštrukciami prenajímateľa.
• Autíčko umožniť používať iba dieťaťu, ktoré spĺňa vekové a hmotnostné limity výrobcu.
• Jazdu umožniť len pod priamym dohľadom plnoletej osoby a výlučne na rovných, suchých plochách mimo cestnej premávky, svahov, schodov a vodných plôch.
• Používať všetky bezpečnostné opatrenia a prvky, ktoré sú v súčasťou predmetu nájmu, predovšetkým zabezpečiť, aby dieťa malo zapnuté bezpečnostné pásy a malo pevnú obuv.
• Pred každým použitím skontrolovať: stav batérie, funkciu bŕzd, upevnenie kolies a neporušenosť bezpečnostných pásov.
• Nabíjanie umožniť vykonávať iba plnoletej a spôsobilej osobe, podľa návodu výrobcu a inštrukcií prenajímateľa, mimo dosahu detí a horľavých materiálov, pričom je zodpovednosť Nájomcu mať možnosť (vhodný zdroj) nabíjania batérií.
• Zabezpečiť, aby autíčko nepoužívala tretia osoba bez súhlasu prenajímateľa.
• Zabrániť úmyselnému vrážaniu do prekážok a pri nájme viacerých autíčok vzájomným zrážkam, pretože detské elektrické autíčka a atrakcie nie sú konštrukčne prispôsobené na takúto manipuláciu a okrem poškodenia predmetu nájmu hrozí aj ohrozenie zdravia detí.
• Chrániť autíčko pred krádežou a poveternostnými vplyvmi (skladovať v suchu, pri teplote 0–40 °C).
• Okamžite prerušiť používanie pri zistení vady a informovať Prenajímateľa.
• Doba prenájmu je stanovená v objednávke alebo na základe dohody zmluvných strán
• Odovzdanie a prevzatie predmetu nájmu je v časových oknách definovaných v rezervačnom systéme, prípadne výnimočne v inom čase na základe vzájomnej dohody zmluvných strán.
• Doba prenájmu je fakturovaná v dňoch. Spravidla sa predpokladá, že autíčko sa odovzdá a prevezme späť v rovnakom časovom okne v definovaných dňoch prenájmu. Príklady:
a) Ak je prenájom od 3. do 6. dňa mesiaca, predmet nájmu sa odovzdá večer 3., prevzatie späť bude večer 6., za prenájom sa účtuje 3 dni;
b) Ak je prenájom od 2. do 3. dňa mesiaca, predmet nájmu sa odovzdá ráno 2. a odovzdá večer 3., za prenájom sa účtuje 2 dni;
c) Odovzdať a prevziať späť predmet nájmu je možné aj v ten istý deň, za prenájom sa účtuje sadzba za 1 deň;
d) Prenájom od večera do rána sa nepredpokladá, môže byť dohodnuté individuálne za predpokladu vytvorenia vhodných podmienok na prevádzku Nájomcom.
• Predĺženie doby prenájmu je možné iba po dohode s Prenajímateľom, ak Prenajímateľovi v tom nebránia iné skutočnosti (ďalšia objednávka a podobne)
• Cena za prenájom je stanovená v platnom cenníku alebo podľa individuálnej dohody.
• Nájomca je povinný zaplatiť cenu vopred na účet Prenajímateľa bankovým prevodom alebo na základe individuálnej dohody najneskôr pri prevzatí predmetu nájmu
• Za oneskorené vrátenie autíčka môže byť účtovaný poplatok podľa cenníka.
• Po zaplatení ceny prenájmu a teda vzniku zmluvného vzťahu medzi Prenajímateľom a Nájomcom je prenájom možné zrušiť iba za nasledujúcich podmienok:
a) Do 7 dní od realizácie nájmu s vrátením 90% zaplatenej ceny;
b) Do 2 dní od realizácie nájmu s vrátením 50% zaplatenej ceny;
c) Menej ako 2 dni do realizácie nájmu bez možnosti vrátenia zaplatenej ceny;
d) Cena za dopravu, odovzdanie a prevzatie predmetu nájmu sa v prípadoch podľa písmena a) a b) vracia v plnej výške.
· Prenajímateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú nesprávnym užívaním predmetu nájmu;
· Reklamácie je potrebné nahlásiť bezodkladne po zistení vád telefonicky Prenajímateľovi;
· Reklamácie Prenajímateľ vybaví bez zbytočného odkladu podľa zákonných pravidiel;
· Prenajímateľ neberie riziko zhoršenia poveternostných podmienok na svoje bremeno. Zhoršenie poveternostných podmienok nie sú akceptované, ako dôvod reklamácie alebo požiadavky vrátenia nájomného.
· Nájomca nesmie na predmete nájmu robiť akékoľvek zásahy, úpravy bez súhlasu prenajímateľa;
· Nájomca znáša riziko úmyselného zničenia, straty alebo odcudzenia predmetu nájmu a je povinný uhradiť prenajímateľovi cenu predmetu nájmu vo výške 15 násobku ceny za prenájom predmetu nájmu na 1 deň.
• Prenajímateľ má založené poistenie na náhradu škody, ktorá vznikla z dôvodu na strane Prenajímateľa.
• Odporúča sa Nájomcovi uzatvoriť úrazovú poistnú zmluvu pre deti užívajúce predmet nájmu a prípadne aj škôd spojených so škodami spôsobenými užívaním predmetu nájmu.
• Za účelom uzatvorenia zmluvy spracúva Prenajímateľ osobné údaje nájomcu, a to iba v rozsahu uvedenom v Objednávke; v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie číslo 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov (GDPR).
• Prenajímateľ nebude sprístupňovať ani poskytovať osobné údaje nájomcu tretím stranám s výnimkou oprávnených subjektov v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky alebo Európskej únie a s výnimkou prípadov zbavenia mlčanlivosti podľa § 79 ods. 3. zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
· Podrobnejšie informácie sú GDPR pravidlách uverejnených na web stránke autickaren.sk.
• Tieto VOP boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a zavedenia korektných vzťahov medzi Prenajímateľom a Nájomcom v zmysle príslušných ustanovení platných právnych predpisov Slovenskej republiky.
• Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou záväznej objednávky.
• Prenajímateľ si vyhradzuje právo tieto VOP meniť, aktuálne VOP sú vždy k dispozícii v čase odovzdania predmetu nájmu.
• Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené a prípadné spory sa Zmluvné strany zaväzujú riešiť prednostne dohodou. Ak k dohode nedôjde budú sa riadiť príslušnými ustanoveniami Občianskeho a Obchodného zákonníka a ostatnými právnymi predpismi SR.
VOP nadobúdajú účinnosť v momente odoslania záväznej objednávky.