Obchodné podmienky

AUTIČKÁREŇ

Prenájom detských elektrických autíčok, detských atrakcií a doplnkových tovarov


VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY (VOP)



Prevádzkovateľ Autíčkáreň

Prevádzkovateľom je podnikateľský subjekt Dr. Róbert Šumichrast – SumiKor, so sídlom Šustekova 3621/4, 851 04 Bratislava-Petržalka, IČO 57 192 880, DIČ 104 312 7503, Telefonický kontakt +421 910 222 412, E-mail: objednavky@autickaren.sk.

1. Úvodné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP") upravujú právne vzťahy založené na zmluve medzi prenajímateľom a prevádzkovateľom web stránky www.autickaren.sk (ďalej len „Prenajímateľ") a kupujúcim (ďalej len „Nájomca"), ktorej predmetom je prenájom tovaru na internetovej stránke www.autickaren.sk, ako elektronického obchodu Prenajímateľa (ďalej len „internetový obchod“).

• Zmluvný vzťah je uzatváraný formou Prenajímateľom potvrdenej záväznej objednávky vyplnenej a odoslanej z internetového obchodu Nájomcom a je základom zmluvného vzťahu, ktorého súčasťou sú tieto VOP.

2. Predmet prenájmu

Predmetom prenájmu sú detské elektrické autíčka, detské atrakcie a doplnkové tovary určené pre deti v definovaných vekových a hmotnostných kategóriách, v dobrom technickom stave podľa aktuálnej ponuky a dostupnosti v internetovom obchode.

Detské elektrické autíčka, prípadne iné elektrické atrakcie sú prenajímané vo funkčnom stave za jednu cenu vrátane inštalovanej vymeniteľnej alebo trvalo osadenej batérie, jednej nabíjačky a diaľkového ovládania, ak je súčasťou výbavy prenajímaného detského elektrického autíčka alebo atrakcie.

Doplnkové tovary v prípade záujmu sú (napríklad náhradné batérie, nabíjačky a iné) objednané ako samostatné položky v objednávke.

3. Uzavretie zmluvy

• Predmet prenájmu si Nájomca vyberie v rezervačnom systéme z portfólia detských elektrických autíčok, detských atrakcií a doplnkového tovaru na internetovej stránke Prenajímateľa

• Následne potencionálny Nájomca vyplní všetky povinné polia vo formulári záväznej objednávky, ktoré obsahujú predovšetkým fakturačné údaje, miesto užívania predmetu nájmu.

Nájomca objednaním tovaru od obchodníka súhlasí s týmito obchodnými podmienkami a to zakliknutím políčka na konci objednávkového formulára so znením „Prečítal/a som si všeobecné obchodné podmienky a súhlasím s nimi“.

• Na základe vyplnenej adresy dodania a užívania predmetu prenájmu sa vyplní pole cena za dopravu.

• Prenájom je cielený na klientov v SR so vzdialenosťou dopravy do 50 km, pri väčších vzdialenostiach dopravy zo skladu v Šamoríne je Prenajímateľ objednávku oprávnený zamietnuť z dôvodu nedostatku personálnych kapacít.

• V prípade osobného odberu sa Nájomca a Prenajímateľ dohodnú na mieste odovzdania a prevzatia predmetu nájmu. V tomto prípade sa náklady za dopravu neúčtujú.

• Následne po kontrole všetkých vyplnených údajov potencionálny Nájomca odošle záväznú objednávku potvrdením na konci formulára

• Po doručení záväznej objednávky Prenajímateľ objednávku skontroluje, preverí dostupnosť predmetu nájmu, prevádzkových kapacít, prípadne iných obmedzení. Na základe preverenia Prenajímateľ odošle potencionálnemu Nájomcovi potvrdenie objednávky a výzvu na úhradu ceny prenájmu v zmysle objednávky. V prípade zistenia obmedzení tieto konzultuje s potencionálnym Nájomcom (prednostne telefonicky, prípadne emailom). Tento proces schvaľovania sa vybavuje bezodkladne, najneskôr do 24 hodín.

• Zmluvný vzťah/prenájom vzniká doručením Nájomcovi potvrdenej záväznej objednávky Prenajímateľom.

4. Práva a povinnosti

Prenajímateľ (Autičkáreň):

• Odovzdať predmet nájmu Nájomcovi vo vopred dohodnutom čase a na dohodnutom mieste odovzdania predmetu prenájmu definovanom v objednávke, alebo podľa dohody.

• Odovzdať Nájomcovi predmet nájmu v neporušenom stave čistý a bez vád, ktoré by znemožnili plnohodnotné užívanie predmetu nájmu, urobiť o tom záznam do „Protokolu o prevzatí/vrátení“.

Oboznámiť nájomcu s bezpečnostnými pravidlami, zaškoliť nájomcu do obsluhy predmetu nájmu a urobiť o tom záznam do „Protokolu o prevzatí/vrátení“.

• Spísať kompletný záznam o odovzdaní predmetu nájmu do „Protokolu o prevzatí/vrátení“ a odovzdať predmet nájmu Nájomcovi až po vzájomnom podpise protokolu.

Prevziať predmet nájmu v dohodnutom čase a o stave predmetu nájmu urobiť záznam do „Protokolu o prevzatí/vrátení“.

• V prípade zistenia vád na predmete nájmu, vzniknuté počas prenájmu Nájomcom, urobiť o tom záznam do „Protokolu o prevzatí/vrátení“, vyčísliť vzniknutú škodu.

• Kompletný záznam o prevzatí predmetu nájmu „Protokol o prevzatí/vrátení“ vzájomne podpísať.

Nájomca:

Používať Predmetu nájmu výhradne na určený účel a dodržiavať všetky definované obmedzenia týkajúce sa veku a maximálnej nosnosti.

Dodržiavať všetky bezpečnostné pokyny definované v týchto VOP a postupy a pravidlá v súlade s manuálom, doručený Nájomcovi e-mailom alebo vytlačený pred prevzatím predmetu nájmu do užívania.

Zabezpečiť dohľad nad prevádzkou plnoletou a spôsobilou osobou, ak dohľad nevykonáva Nájomca osobne, zaškoliť osobu vykonávajúcu dohľad nad prevádzkou predmetu nájmu s pravidlami a bezpečnostnými opatreniami minimálne v rozsahu definovanom v týchto VOP.

Nahradiť škodu spôsobenú nesprávnym užívaním predmetu nájmu.

• Vrátiť/odovzdať predmet nájmu v dohodnutom čase, stave na vopred dohodnutom mieste spravidla v mieste užívania predmetu nájmu.

5. Bezpečnostné opatrenia

Riadiť sa návodom na požívanie predmetu nájmu a inštrukciami prenajímateľa.

• Autíčko umožniť používať iba dieťaťu, ktoré spĺňa vekové a hmotnostné limity výrobcu.

• Jazdu umožniť len pod priamym dohľadom plnoletej osoby a výlučne na rovných, suchých plochách mimo cestnej premávky, svahov, schodov a vodných plôch.

• Používať všetky bezpečnostné opatrenia a prvky, ktoré sú v súčasťou predmetu nájmu, predovšetkým zabezpečiť, aby dieťa malo zapnuté bezpečnostné pásy a malo pevnú obuv.

• Pred každým použitím skontrolovať: stav batérie, funkciu bŕzd, upevnenie kolies a neporušenosť bezpečnostných pásov.

• Nabíjanie umožniť vykonávať iba plnoletej a spôsobilej osobe, podľa návodu výrobcu a inštrukcií prenajímateľa, mimo dosahu detí a horľavých materiálov, pričom je zodpovednosť Nájomcu mať možnosť (vhodný zdroj) nabíjania batérií.

• Zabezpečiť, aby autíčko nepoužívala tretia osoba bez súhlasu prenajímateľa.

• Zabrániť úmyselnému vrážaniu do prekážok a pri nájme viacerých autíčok vzájomným zrážkam, pretože detské elektrické autíčka a atrakcie nie sú konštrukčne prispôsobené na takúto manipuláciu a okrem poškodenia predmetu nájmu hrozí aj ohrozenie zdravia detí.

• Chrániť autíčko pred krádežou a poveternostnými vplyvmi (skladovať v suchu, pri teplote 0–40 °C).

• Okamžite prerušiť používanie pri zistení vady a informovať Prenajímateľa.

6. Doba prenájmu

Doba prenájmu je stanovená v objednávke alebo na základe dohody zmluvných strán

Odovzdanie a prevzatie predmetu nájmu je v časových oknách definovaných v rezervačnom systéme, prípadne výnimočne v inom čase na základe vzájomnej dohody zmluvných strán.

Doba prenájmu je fakturovaná v dňoch. Spravidla sa predpokladá, že autíčko sa odovzdá a prevezme späť v rovnakom časovom okne v definovaných dňoch prenájmu. Príklady:

a)    Ak je prenájom od 3. do 6. dňa mesiaca, predmet nájmu sa odovzdá večer 3., prevzatie späť bude večer 6., za prenájom sa účtuje 3 dni;

b)    Ak je prenájom od 2. do 3. dňa mesiaca, predmet nájmu sa odovzdá ráno 2. a odovzdá večer 3., za prenájom sa účtuje 2 dni;

c)    Odovzdať a prevziať späť predmet nájmu je možné aj v ten istý deň, za prenájom sa účtuje sadzba za 1 deň;

d)    Prenájom od večera do rána sa nepredpokladá, môže byť dohodnuté individuálne za predpokladu vytvorenia vhodných podmienok na prevádzku Nájomcom.

Predĺženie doby prenájmu je možné iba po dohode s Prenajímateľom, ak Prenajímateľovi v tom nebránia iné skutočnosti (ďalšia objednávka a podobne)

7. Cena a platobné podmienky

Cena za prenájom je stanovená v platnom cenníku alebo podľa individuálnej dohody.

• Nájomca je povinný zaplatiť cenu vopred na účet Prenajímateľa bankovým prevodom alebo na základe individuálnej dohody najneskôr pri prevzatí predmetu nájmu

Za oneskorené vrátenie autíčka môže byť účtovaný poplatok podľa cenníka.

8. Storno podmienky

Po zaplatení ceny prenájmu a teda vzniku zmluvného vzťahu medzi Prenajímateľom a Nájomcom je prenájom možné zrušiť iba za nasledujúcich podmienok:

a)    Do 7 dní od realizácie nájmu s vrátením 90% zaplatenej ceny;

b)    Do 2 dní od realizácie nájmu s vrátením 50% zaplatenej ceny;

c)    Menej ako 2 dni do realizácie nájmu bez možnosti vrátenia zaplatenej ceny;

d)    Cena za dopravu, odovzdanie a prevzatie predmetu nájmu sa v prípadoch podľa písmena a) a b) vracia v plnej výške.

9. Zodpovednosť a reklamácie

·     Prenajímateľ nezodpovedá za škodu spôsobenú nesprávnym užívaním predmetu nájmu;

·     Reklamácie je potrebné nahlásiť bezodkladne po zistení vád telefonicky Prenajímateľovi;

·     Reklamácie Prenajímateľ vybaví bez zbytočného odkladu podľa zákonných pravidiel;

·     Prenajímateľ neberie riziko zhoršenia poveternostných podmienok na svoje bremeno. Zhoršenie poveternostných podmienok nie sú akceptované, ako dôvod reklamácie alebo požiadavky vrátenia nájomného.

·     Nájomca nesmie na predmete nájmu robiť akékoľvek zásahy, úpravy bez súhlasu prenajímateľa;

·     Nájomca znáša riziko úmyselného zničenia, straty alebo odcudzenia predmetu nájmu a je povinný uhradiť prenajímateľovi cenu predmetu nájmu vo výške 15 násobku ceny za prenájom predmetu nájmu na 1 deň.

10. Poistenie

• Prenajímateľ má založené poistenie na náhradu škody, ktorá vznikla z dôvodu na strane Prenajímateľa.

• Odporúča sa Nájomcovi uzatvoriť úrazovú poistnú zmluvu pre deti užívajúce predmet nájmu a prípadne aj škôd spojených so škodami spôsobenými užívaním predmetu nájmu.

11. Ochrana osobných údajov

Za účelom uzatvorenia zmluvy spracúva Prenajímateľ osobné údaje nájomcu, a to iba v rozsahu uvedenom v Objednávke; v súlade s čl. 6 ods. 1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie číslo 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov (GDPR).

 Prenajímateľ nebude sprístupňovať ani poskytovať osobné údaje nájomcu tretím stranám s výnimkou oprávnených subjektov v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky alebo Európskej únie a s výnimkou prípadov zbavenia mlčanlivosti podľa § 79 ods. 3. zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

· Podrobnejšie informácie sú GDPR pravidlách uverejnených na web stránke autickaren.sk.

12. Záverečné ustanovenia

Tieto VOP boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a zavedenia korektných vzťahov medzi Prenajímateľom a Nájomcom v zmysle príslušných ustanovení platných právnych predpisov Slovenskej republiky.

Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou záväznej objednávky.

Prenajímateľ si vyhradzuje právo tieto VOP meniť, aktuálne VOP sú vždy k dispozícii v čase odovzdania predmetu nájmu.

• Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené a prípadné spory sa Zmluvné strany zaväzujú riešiť prednostne dohodou. Ak k dohode nedôjde budú sa riadiť príslušnými ustanoveniami Občianskeho a Obchodného zákonníka a ostatnými právnymi predpismi SR.

 

VOP nadobúdajú účinnosť v momente odoslania záväznej objednávky.